czwartek, 1 sierpnia 2013

Czkawkowo mi!

Kiedy Łukasz był w brzuchu, jego czkawka przyprawiała o uśmiech. Takie przyjemne łaskotanie w brzuszku. Teraz kiedy syn jest po tej stronie sprawa wygląda zupełnie inaczej.

Wiadomo, że czkawka towarzyszy wszystkim niemowlętom. W naszym przypadku nie jest inaczej. Osobiście nie niepokoją mnie one za bardzo. Wiadomo, że to nic przyjemnego dla maluszka, ale niestety musi przejść samo. Inaczej jest z tatą. Mąż bardzo nie lubi i bardzo go niepokoją czkawki Łukasza. Postanowiłam więc wyjaśnić mu ich mechanizm.

Czkawka to nic innego jak skurcze przepony. Niemowlęta mają jeszcze nie całkowicie wykształcony układ nerwowy, który powoduje skurcze. Czkawka najczęściej występuje podczas jedzenia kiedy dziecko nałyka się powietrza, a ono podrażnia przeponę. Przepełniony żołądek również może uciskać na mięsień i powodować czkawkę. Odruch ten można także zaobserwować kiedy nagle zmieni się temperatura, dziecko otrzyma za zimny lub gorący posiłek lub nawet bez powodu.

Uspokajam męża faktem, że Łukasz podczas czkawki nie płacze, a jak wiadomo w taki sposób dziecko informuje nas o dolegliwościach lub niewygodzie.

A na zakończenie wywodów Łukasz przesyła piątkę stópką ;)


10 komentarzy:

  1. ;-) Przypomniałm mi się mój Mąż, który to wypytywał za każdym razem lekarz naszą czy wszystko gra z Mikołajem, bo kilka razy dziennie ma czkawki;-) Przeszło z wiekiem;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. mi położna mówiła jak B. był mały, że czkawki są nieprzyjemne tylko dla dorosłych, a dla tak malutkich dzieci nie... Samo mu przejdzie, nie ma co sie martwić:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Achh piękna stópunia ;)

    Mój Antosiaczek, też ma częste czkawki w brzuchu ;) Ciekawe czy jak się urodzi, też będą mu tak często towarzyszyły.

    Zdrówka.!

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas położna poradziła żeby gdy dziecko dostanie czkawki założyć mu cieniutką czapeczkę nie wiem czemu ale zawsze działało :) dosłownie po chwili czkawka ustawała:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piona Łukaszku! :)
    W czkawkach nic strasznego nie ma ale wiadomo rodzice sie denerwują wszystkim ;) Z miłości ;) Przejdą czkawki przyjdą kolki.... ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. nie chcę nic mówić... ale ja nawet nie wiedziałam, skąd się biorą czkawki ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Piona Łukaszek!
    Jak Benkowa czytałam, że czkawki tylko dorosłych drażnią, dziecko nie wie o co kaman i zupełnie mu to nie przeszkadza :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam gdzieś, że czkawka pojawia się także, gdy maluchowi jest zbyt zimno. W każdym bądź razie czkawki takiego maluszka są zabawne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...